Gränby

Solen har tittat fram två dagar irad nu, känns så jäkla bra! Igår slutade vi tidigt och gick och lunchade på stan! I dag var vi lediga så i förmiddags hämtade Carro upp mig och vi drog till Gränby köpcentrum och mötte upp Linda för en fika. Strosade runt en stund och hade det allmänt trevligt!

Just nu lagar jag pannkakor och lyssnar på musik. Imorgon är det marknadsföring 9-16, det är kul!


Grupparbete

Vi är för lata för att ses i våran basgrupp så vi arbetar över nätet istället. 18.00 loggade vi in på FirstClass allihop och skickade arbeten kors och tvärs, smidigt och bra! Har småpluggat hela dagen, känns som om jag har koll på det mesta faktiskt. Är ledig imorgon också så ska ner och sola och handla på förmiddagen och sen blir det plugg plugg plugg.


.


Söndag

Satt hemma igår och kollade Knocked Up, förbannat kul film! Förkylningen är borta nu så idag blir det full fokus på plugg. Jag är för övrigt ledig imorgon och på tisdag så jag funderar på att åka ut till IKEA någon av dagarna och spana lite.. sen ska jag ner till Carlings och New Yorker och lämna lite papper ang. praktikplatser! Men först måste det städas lite, lagom smutsigt här nu..

....


Tack Erik!

Vid 23 tiden igår ringer Erik från en Volbeatkonstert i Oslo! Han ringer först under Mary Ann's place och sen under The gardens tale. Sjukt bra sätt att avsluta dagen på!

Martyr

"Förkylning är den vardagliga, sammanfattande benämningen på infektioner som drabbar de övre luftvägarna och näsans slemhålor. Akut viral nasopharyngit är det vetenskapliga namnet. Förkylning orsakas vanligen av rhinoviruset.

Vanliga symptom är öm hals, rinnig näsa, täppt näsa, nysningar och hosta. Ytterligare symptom kan vara ögoninflammation, muskelsmärta, trötthet, huvudvärk, muskelsvaghet och minskad aptit. Feber och utmattning är vanliga vid influensa. Förkylningens symptom försvinner vanligtvis efter någon vecka, men kan även vara i upp till två. Symptomen kan vara allvarligare för spädbarn och unga barn. Även om sjukdomen vanligtvis är mild och ofarlig så brukar ofta patienter med förkylning ta till medicinsk hjälp i form av receptfria läkemedel och kan bli hemmavarande från skola eller jobb."


Söndagsångest

Det är något jag aldrig brukat ha förr. För där jag bodde innan så var söndagar mysiga! Då hade alla sambosar köpt pizza, cola och godis eller glass.. sen satt vi i vardagsrummet och kollade på film och umgicks. Man mådde bra! Nu får jag sitta själv! Och inte nog med det.. jag är sjuk också! I vanliga fall så hade jag kunnat klaga på den här förkylningen högt, legat på golvet och sagt att jag var för ung för att dööö! Det är kul med förkylning.. man säger "usch, stackars dig" till den som är förkyld, men man menar det liksom inte! För en förkylningn är en b-sjukdom! Man tycker att andra är klena och svaga som klagar på en rinnande näsa eller fjollig hosta! Bara för att man inte kan se en förkylning på någon så tycker man att han eller hon klagar för inget. Men när man själv ligger där och inte kan andas, tappat smaken och hostar slembollar, då klagar man.. då klagar man så det står härliga till.

Som sagt, hade jag bott i Oslo nu så hade jag inte tyckt lika synd om mig själv som jag tvingas göra nu. Att umgås när man är bakfull och sjuk är otroligt bra! Men nu får jag sitta i den här pyttesoffan och snora på egen hand. Önsar att Tess kunde stannat hela veckan.. Har haft otroligt kul med henne i helgen, vi har varit i Sthlm och shoppat och sen testade vi på Uppsalas uteliv! Längtar redan tills nästa gång vi ses. Saknar er andra också, inga är som ni.


 




RSS 2.0