Första advent

Yes, då har vi tändt ett av fyra ljus i vardagsrummet. Dock fyra olika ljus, två blockljus och två värmeljus, men ändå. 

Igår var det först jobb och sen hem och göra iordning sig för party på Majorstuen. Det bjöds på glögg med sugrör, pepparkakor och trevligt sällskap! Jag och Henke hade sällskap halva vägen hem och jag hade väl somnat vid 2 tiden. När jag däckat som bäst ramlar Tess, Erik och Viktor in runt 4 och det blir ett jävla kackel i vårat somrum, så jag la mig i Pillas säng istället. Idag mådde jag som jag förtjänade och gick upp vid 2 och åt frukost. Sen städade jag och Tess köket och vårat rum. Tobbe ringde förut och hade tråkigt så vi gick och mötte honom, köpte på McDonald's och gick hit och kollade på Tv. Sen kom Sanna för nån timme sen och lånade internet.. och nu ligger jag och Tess i soffan och kollar Ocean's twelve. Nu ska jag nog fylla i timmelistan och sen gå och lägga mig.

Har hittat perfekta lägenheten i Sthlm, nu behöver jag bara ett jobb också!

Film

Jag, Tess och Cissi ska kolla film ikväll. Två skräckfilmer. Vi har Cola, choklad, chips&dipp. Klockrent!

Repeat

Jimmy eat world - sweetness

Hey Lyla!

Träffade ju Tobbe efter jobbet igår och vi hade hur trevligt som helst! Först fikade vi på Samson (givetvis), sen promenerade vi ner till Aker Brygge och spanade lite, sen promenerade vi tillbaka till Karl Johan och till sist gick vi till hans hotell och kollade på bilderna från hans resa! Vid 23 tiden gick vi och mötte hans kompis nere i stan och sen gick dom ut och jag åkte hem och sov. På lördag ska vi nog mötas upp ute på krogen nånstans efter han har slutat jobba. Han jobbar som bartender just nu på en julshow som turnerar Norge runt typ. Verkar riktigt kul!

Idag gick timmarna på jobbet så himla långsamt! Jag somnade så fort jag satte mig ner när jag kom hem, det är sjukt kul att försöka hålla sig vaken när man är sådär trött. Man försöker liksom med alla medel men kroppen bara domnar av. Skön känsla!

Imorgon har jag/vi inga planer än men jag tror det blir lugnt. Jag har ju röstat för att baka och sen kolla skräckis i vardagsrummet iaf! På lördag blir det kanske till att jobba på dagen om jag har tur och sen ut på kvällen! På söndag blir det Planet Earth - del 5 eftersom jag totalt glömde av det nu i söndags.. (jaaa, jag tittar bara på söndagar så jag slipper söndagsångesten.)

Nu måste jag hjälpa till med tvätten ute i vardagsrummet, blir ju en del att sortera ibland. Men vi gillar att umgås i den här familjen!


Repeat

Angels & Airwaves - Start the machine

Julkaffe, någon?

När Tess skulle gå till Klabba förut som ringde hon nerifrån porten och sa att jag skulle gå ut till hissen och kolla på det "översta". Jag gjorde som hon sa att spatserade ut i mjukisar, tofflor och en skål med müsli och öppar hissdörren. Där möter jag en hög med brev och tittar som Tess sa på det översta.. där står det "Till Renate Rian", vilket är namnet på den kvinnan som dog i den här lägeheten för massvis med årsedan och som har hyrts ut till massvis med folk efter det. Det var från Rikshospitalet och dom ville bjuda in alla gamlingar på en julkaffekväll. Hon fick också en lapp där hon kunde kryssa i om hon skulle komma eller inte. Känns väl lite sådär va.. har inte ens sjukhusen koll på vilka som är döda och inte?

Jag försökte få tag på skolan jag brukade jobba på förut men dom hade gått för dagen så jag får testa imorgon igen. Skulle vara skönt att få jobba lite där nu i början när jag flyttar hem och innan jag börjar leta lägenheter och jobb i Sthlm på riktigt. Just nu kan jag ju bara spana runt, för det är svårt att komma ifrån jobb och sånt nu det sista för att gå på visning eller intervju.

Har förresten kollat upp ny tatueringstid hemma i Sverige. Förhoppningsvis så blir det i mellandagarna. Vad det blir får ni se när den är klar! (jaaa Dea och Tess, ni har redan sett den.)

Imorgon efter jobbet så ska jag träffa Tobbe! Jag ska visa honom allt som är värt att se i Oslo, gud vad roligt!

Music

www.lastfm.se

REPEAT

The color fred - Empty house
Relient K - When I go down

Måndag

Har blivit dålig igen. En gång i månaden blir jag snoring, halsont och febrig. Men jobbar man på ett lager där man får springa ut och in genom portar hela tiden så kan man väl kanske inte räkna med något annat. Nu är det exakt 20 dagar kvar sen slutar jag jobba på SD och börjar smida nya planer. Kollade lite på lägenheter i Sthlm (och runt om) förut, så svårt att veta vad man ska kolla på, eller vart rättare sagt. Jag är ju helt vilsen när det gäller Sthlm, har inte varit där så mycket att jag hittar överallt och nu ska jag flytta dit helt själv, hur ska det gå? Pratade med Linda förut och hon ville jättegärna följa med mig och Tess till Sthlm över luciahelgen men hon visste inte om hon kunde få ledigt! Hoppas verkligen det blir av, skulle vara ett ypperligt tillfälle för mig att säka jobb och kolla lägenheter. Det är fan med rätt blandade tankar och känslor jag lämnar allting här i Oslo, men jag måste ju.



 

Jannica

Kom nyss hem.. hon har ett läskigt smile och det står "nyknullad" i pannan på henne. Nöjde fanskap!!

Söndag

Igår var Sanna här och käkade middag med mig! Vi satt och pratade fram till tolvtiden sen tog vi oss ner till stan och hälsade på Henke och brudarna. Blev en kort visit på stan och jag var väl i säng igen vid halv 3 tiden.

Idag sov jag till 14.00 sen åt jag frukost och sov lite till. Nu sitter jag i soffan och kollar på Viva La Bam, världens sämsta serie. Ska gå och lägga mig i sängen nu igen med min Planet Earth. Känner att min söndagsångest kommer krypande, fy.

Tobbe kommer till Oslo sent ikväll och på onsdag ska vi nog träffas en sväng efter jobbet. Har inte träffat honom sen i juni, helt sjukt längesedan! Kommer bli jättekul.

P.s Jag har skaffat pojkvän, Ryan heter han.


.

Henke och Malte är tråkiga, så jag är med Dea istället! Vi har städat lägenheten och sitter nu och äter pizza i vardagsrummet, mys på hög nivå! Jag ska dock upp halv 7 imorgon så det blir väl inte så jättesent ikväll. Nu ska jag hämta min rosa fina filt och mysa framför tvn!

Fredag

Jannica ska med tåget till Karlstad om typ 2 timmar och nu håller hon på packa och göra iordning sig i en och samma veva! Hon ska träffa killen hon dejtar och bo på hotell hela helgen och jag är inte alls avundsjuk! Tess och Pilla har åkt hem över helgen, Dea jobbar och Cissi är med Jesper. Så jag har bjudit hit Henke och Malte ikväll! Vi ska göra fruktsallad och kolla film. Dom gör mina dagar på jobbet till en jäkla cirkus och det är sjukt kul! På tal om jobb, jag ska jobba imorgon också, när ska man sova då?

Imorgon efter jobbet ska jag till stan en snabbis och sen ska jag träffa Sanna! Vet inte vad vi ska hitta på, men det kanske blir en utgång eller något i den stilen!

Äsch.. nu ska jag gå och sola. Hej hej

Fysiskt påfrestande

Det är precis vad det är att jobba 13 timmar om dagen på ett lager där det mullrar och tjuter konstant! Man blir helt slutkörd i huvudet, benen ömmar och ryggen stel som fan. Man kan knäcka min rygg var fjärde timma typ och den knakar lika mycket vare gång. Huvudvärk är en småsak och sitta ner kan du glömma. Men det är dock en skön känsla man har när man går och lägger sig och vet att man hovat in runt 2000 på en dag, för det lär ju aldrig hända igen.. man skulle kunna säga att det är vad som driver en just nu. För när det ösregnar och är svinkallt halv 7 på morgonen så är det inte mycket annat som får en att gå upp!

Jag blir fan bara mer och mer sugen på att flytta och göra något nytt! Har aldrig velat göra något såhär mycket, jag blir tokglad när jag tänker på hur kul och bra det skulle kunna bli. "Men ha inte för stora förväntningar nu Pauline" fick jag höra här om dagen, vafan, skitsnack tänkte jag.. det går väl bara man vill! Visst?

Läggdags hos Familjen Fritzners, natti.




13

Har jobbat i 13 timmar idag och gör antagligen det imorgon, på onsdag och på torsdag också, skattefritt! Så på fredag kommer jag gå i ide tills på söndag och försöka sova ikapp mig.

Har haft en förbannat rolig dag på jobbet idag för övrigt, skrattade mig igenom nästan dagen! Jag vet att jag garanterat kommer börja gråta sista dagen på jobbet, har nog aldrig haft så underbara arbetskamrater som jag har just nu.

Nu ska jag duscha och sen gå och lägga mig..

Hatar söndagar.

Var ute med Linda i Kba igår, kände knappt igen en människa på Mingel. Jag tror seriöst att jag börjar bli för gammal för att hänga där! Var nästan pinsamt att heja på kompisar till henne som var mina kompisarna småsyskon, kändes inte okej. Överlag så var det en kul kväll, träffade ju ändå några kompisar till mig också, det var roligt!

Idag ska jag ta bussen tillbaka till Oslo 17.30 från Gbg och det känns tungt. Jag får panik av att bo här hemma samtidigt som jag får ångest av att åka tillbaka till Oslo, det är fan inte lätt alltså. Men det vänder säkert snart.. visst?

Nu måste jag äta och gå ut med hunden innan jag ska ta bussen här i från 16.00 in till Kba och sen pendeln in till Gbg. Usch för att bo utanför stan, aldrig mer. Det enda som jag ser fram emot just nu är "Planet Earth - slätter", som jag ska se på imorgon, för ikväll blir för sent.. rullar in i Oslo ca 21.30 och då är det bara hem och lägga sig, upp på jobb 05.30 imorgon. Dom här två sista veckorna i november jobbar jag och Tess skattefritt så jag kommer antagligen inte ha något liv under dom 14 dagarna. Men det är det ju värt. Det är ju trots allt bara 5 veckor kvar på jobbet, och 6-7 veckor kvar i Oslo. Ska försöka ta vara på dom så gott det går.. jobba mycket, träna, umgås med sambosarna och sen en hel del fest såklart!



Hemma

Har varit inne i stan och lunchat med mormor och morbror idag, mycket trevligt. Köpte mig min efterlängtade Adidaströja (svart med silverränder och silvermärke där bak) och en vinterjacka. Den jag har nu går ovanför rumpan vilket blir för kallt och skinnjackan har inte mycket att kommer med när det blir riktigt kallt. Fick dock förbannat ont i huvudet och fick skippa mässan och åkte hem och sov istället. Dea och Nina skulle plocka på sig lite kataloger till mig, snälla är dom.

Jag har varit hemma i ett dygn och jag börjar redan få panik, jag vill inte bo hemma! Sitter och letar efter lägenheter på nätet hela tiden, blir tokig snart. Önskar någon kunde trolla fram en lägenhet och ett kul jobb till mig, gärna nu under helgen så jag slipper tänka på det när jag åker tillbaka till Oslo på söndag. Usch, nu fick jag ångest igen.. ska jag verkligen flytta därifrån? För vadå? Vad ska jag göra här hemma?! Ingenting är ju bestämt.. jag går ju bara och drömmer och hoppas på att allt ska lösa sig hela tiden, men tänk om det inte gör det? Tänk om jag blir sittandes här? Åhgud..

Ikväll blir jag hemma och umgås med familjen, men imorgon blir det utgång med syrran!

På bussen..

Är påväg hem nu.. sitter längst bak på bussen hem till lilla Åsa med Dea och dricker kaffe. Förbannat bra det här med trådlöst på bussen faktiskt. Synd bara att mitt batteri är sämst så datorn lär väl dö om en timme eller nåt. Vi skulle rulla in i Gbg ca 19.40 och då missar jag 19.45 pendeln antgligen. Får vänta till 20.15 istället. Pappa möter upp mig i Kba för jag ska lämna lite pengar till honom, han ska köpa en Adidaströja till mig i stan efter jobbet imorgon för jag hinner inte in om jag ska på mässan.. eller så tar jag mässan på lördag, äsch, får se. Nu ska jag lyssna på musik och dagdrömma..


Vattenlöst

När vi kom hem från jobbet förut så hade dom stängt av vattnet i lägenhetshuset i två timmar mer än dom lovat pga gamla rör eller nåt, så nu sitter vi hungriga och törstiga och snart måste väl nån av oss gå på toa också. Får hålla tummarna på att dom blir klara idag!

Har äntligen fått mitt efterlängtade vykort från Tobbe idag! Tror det var från Thailand. Blev helt lyrisk och började läsa det högt i hissen, fick mig ett och annat gott skratt! Snart ska han hit till Oslo och jobba och då ska vi ställa till med fest!

Nu måste jag packa, åker hem till Sverige imorgon direkt efter jobbet!

Repeat

The Killers - Human

Rock 'n' roll på Fritzners

Jannica kör stenhård musik här hemma just nu, vi får passa på när det bara är vi två hemma.. Man vet aldrig när det får spelas "dunka dunka" nästa gång!

Trodde det skulle bli pannkakor till middag idag, men icke. Så jag kör mina rostmackor med avokado, peppar och vitlökskrydda istället.. testa vettja, förbannat gott!


Tålamod

Tålamod betraktas av många som en moraliskt eftertraktansvärd egenskap. Tålamod är förmågan att kunna utstå väntan, förseningar eller svårigheter med bibehållet lugn. En tålmodig person kan hantera yttre stress utan att hänfalla åt okontrollerade känslosvall.

A beautiful lie


Söndag

Planet Earth - Grottor, är nu avklarad. Visste ni att dom spenderade 10 dygn nere i en typ 2km lång/djup grotta bara för att göra ca 60 min film? Galet.

Imorgon är det tillbaka till vad som för tillfället får mig att vilja hoppa framför tbanan varje morgon, jobbet. Men nu är det bara 6 veckor kvar.

Nu i helgen ska jag hem till familjen och hälsa på. Planen är att försöka gå på Utbildningsmässan inne i stan på lördag och sen umgås med syrran och hundarna. Måste hinna titta på pappas nya lägenhet också. Och umgås med dom mindre syskonen. Sen vill jag hälsa på mormor också.. usch, kommer aldrig hinna. Men snart ska jag faktiskt flytta hem igen och då kanske jag får mer tid att hälsa på alla nu när dom flyttat kors och tvärs. Fastän jag hoppas på att det inte blir någon längre visit på hemmaplan utan att jag hittar nåt eget ganska omgående, så ska det bli skönt att få "bara vara" ett tag. Jag är verkligen nere i en svacka just nu. Mina sambosar förgyller dagen och jag kommer verkligen sakna ihjäl mig efter dom sen.. men jag måste bort här i från just nu. Jag älskar verkligen Oslo, förbannat bra stad och det kommer kännas sjukt konstigt att flytta härifrån, men jag måste. Jag önskar att allting var eller kunde bli annorlunda. Jag har en förbannat bra drömbild i huvudet på hur jag önskar att den här svackan slutade, nåt i den här stilen.. mysig 1:a eller 2:a i någon lagom stor stad och jag ska plugga upp lite ämnen och skaffa den behörighet som krävs för att komma in på Butikschefsprogrammet nästa höst. Samtidigt som jag småpluggar så vill jag jobba på högstadieskola, helst med barn som har koncentrationssvårigheter som jag gjorde innan eller bara som vikarie i diverse ämnen, eller kanske personlig assistent! Helst av allt så vill/borde jag jobba i butik under tiden med tanke på höstens planer. Skulle vilja ha nåt husdjur också.. hund är ju drömmen, men kommer aldrig hinna med den. Fiskar får det bli, lätt. Jag skulle verkligen vilja spela fotboll igen också, rycker i fotbollsnerverna hela dagarna! Lägenheten skulle vara ganska ljus och jag vill ha temat "musik". Kanske tavlor på favoritbanden? Jag skulle sitta bänkad framför tvn så fort Man U visade sig på skärmen, jag skulle lära mig dricka öl och laga mat och varje onsdag skulle jag kolla på en grym film! Helvete vad jag hade velat ha dig där..

Lördag

"The world slows down but my heart beats fast right now
I know this is the part where the end starts"

Fredag...

... hemma hos c/o Rian: Tess och Klabba är hemma i Åsa, Cissi och Jesper jobbar, Dea äter marabou apelsinkrokant och kollar på nån serie i sin säng, Jannica och Gabi hänger framför tv/data i vardagsrummet, Pilla är ute och käkar på restaurang med Sara och jag, jag har nyss duschat och ligger nu i min säng och ska snart slå på Sex and the city och äta gurka och dipp! Känns som en bra fredag i Oslo.

Jag shoppade lite idag.. köpte en svart fransväska, svarta vantar, svart mössa, baggy Levis jeans, stor tisha från herravdelningen på Cubus, vitt baslinne och ett par vita sneakers med rosa sula (och medföljande rosa extra snören). Känner mig riktigt nöjd faktiskt.. börjar gilla den där hiphop/surf/skate/färglada stilen mer och mer! Fast jag skulle kunna gå runt i vilken stil som helst.. jag byter hela tiden! Men det är kul med en bred garderob., tråkigt att vara förutsägbar! Nu ska jag bara sy lite i tishan (vika upp armarna) och gå in skorna så är jag fit for fight!

Imorgon ska jag träffa Sanna på stan! Ska bli riktigt kul att se henne igen, har saknat henne! (Lou, din tur att hälsa på nästan gång). Tror vi tar en fika och sen följer hon kanske med hem hit och kollar på hur vi tar hand om hennes gamla hem..

Nu har dippen hängt länge nog i kylen.. dags för film!

(Henke hittade en söt tjej i fönstret utan för BK ca 03.30 förra lördagen, han tänkte att om han gjorde trappan, rulltrappan OCH hissen så kanske hon ville följa med hem.. svar nej.)

30 seconds to mars

Jag börjar bli lite småkär i Jared Leto..


"Some might say they don't believe in heaven..

..go and tell it to the man who lives in hell"

Idag är det torsdag och då är det städdag hos den här familjen! Jag och Tess har nyss städat köket och moppat i hallen men nu sitter vi och väntar på att EMA ska börja! Vi har cola och kokosbollar och nu börjar det!

Tiny voices

Ligger i soffan och glor på MTV.. kan faktiskt inte hitta någon bättre sysselsättning just nu. Försökte rensa hatthyllan i hallen förut men där var total kaos så jag orkade inte. Försökte mig på min garderob sen också men den var redan ganska sorterad så det sket sig det också. Sista utvägen var att kolla på Planet Earth, men det är ju bara på söndagar jag får göra det  så jag gav upp. Så nu sitter jag här och försöker vara social.. men i den här familjen så har nästan alla varsin dator så den sociala biten tar vi typ på msn....

Henke var inte på jobbet idag så jag fick stå och småprata med en illaluktande tyska. Hon blev alldeles för social halv 8 på morgonen så jag bytte bänk och ställde mig vid Malte istället, mycket bättre. Imorgon är det torsdag och då får man säga "imorgon är det fredag", vilket betyder att det snart är helg igen!

(fastnade precis framför Pimp my ride.. inte okej)

Nu ska jag lägga mig och drömma om min 06.30 latte från Narvesen, hejhej.

Repeat

Katy Perry - Hot 'n' cold

Honey tongue

Har äntligen lyckats hitta trådlöst här i sängen! Så nu slipper jag sitta i vardagsrummet och frysa. Mycket bra!

Hade en av dom bättre dagarna på jobbet idag.. dagen gick ganska fort och jag blev aldrig sådär sjukt trött som jag alltid blev i början, då kunde jag somna på bänkar och allt möjligt. Känns så konstigt att det bara är 6 veckor kvar på jobbet nu.. sen blir det hem och fira jul och åka tillbaka nån dag innan nyår för att få fira den med tjejerna och efter det så blir det nog flytt hem till Sverige igen. Vet inte riktigt hur jag ska känna där.. jag vill ju inte flytta hem igen, det är det sista jag vill! Om det fanns en lägenhet som stod och väntade på mig så hade jag tagit den med en gång (ligg helst i Sthlm eller runt om). Men som det ser ut nu så lär jag få bo hemma ett litet tag framöver. Jag ska ringa till skolan nästa vecka och kolla om det finns möjlighet att få tillbaka den gamla tjänsten igen. Saknar nästan dom där sketna ungarna! Sen ska jag kolla med Nina också om vad som behövs pluggas upp/till för att få behörighet till dom där kurserna vi ska ta nästa höst. Seeen måste jag göra högskoleprovet också, satan! Jag hoppas jag får flytta till Sthlm senast i april. Är så sugen på att börja jobba där under våren/sommarn. Men som sagt, mycket som ska till innan det blir verklighet!

Jag skulle åkt hem nu i helgen egentligen men jag tror faktiskt jag stannar. Dea ville baka bullar i helgen och nu när Sanna bor här i stan igen kan det vara kul att få träffa henne lite också! jag har ju trots allt bara 6 helger kvar här nu.

Imorgon ringer kl på 05.30 och då ska man tydligen gå upp.. dags att sova!

Soap is in the air!

Nu har tjejerna åkt hem och vi har haft en av dom trevligaste helgerna på länge! I fredags var ju jag och Tess som sagt på maskeraden och dom andra såg Sex and the city. Igår så gick några på stan, några jobbade och några (jag och cissi) var trötta i soffan hela dagen. När dom andra kom hem så lagade vi först mat och gjorde iordning oss i omgångar (det tar sin lilla tid när 10 pers ska duscha). Sen satt vi och åt och hade trevligt i ett par timmar tills vi gav oss ut på stan och till Yatzi. Jag och Tess tyckte dock att det var tråkigt där och drog vidare till Cirkus för att träffa några jobbarpolare och annat folkens. Var lite lugnare på Cirkus och nån timma innan stängning gick jag, Tess, Martin och Pontus och käkade innan vi tackade för oss och gick hem. Hem var ju iaf tanken jag och Tess hade från början, men hon skulle ju självfallet leta reda på Klas innan vi kunde åka hem. Vi gick runt i stan i säkert 45 minuter innan hon hittade honom och alla kunde åka hem.. Och inte nog med det! När jag kommer hem och ska krypa ner i sängen, då har någon redan ockuperat den! Vad är det för stil tänkte jag? Men viktigast av allt.. vem är det?! Jojo.. Nina Alexandersson, såklart! Och på tal om Nina.. vi pratade massa igår om att börja plugga i Sthlm nästa höst! Vi ska bli butikschefer! (eller schäfrar, det kan man säga som man vill.) Hon skulle gå på någon mässa om nån vecka och plocka på sig lite papper till oss. Så vem vet.. till våren/sommarn kanske jag bor i Sthlm istället. Eller nånstans utanför..

Jag kikade faktiskt på en ny del av Planet Earth imorse - Sötvatten. Så nu väntar Grottor nästa söndag, riktigt spännande!Snart ska jag kolla på ett program på norska 1an om vulkaner, men först ska jag duscha. Hejhej

Tonight I'm a rock 'n' roll star

Jag ska se Oasis i Januari!




Hej och välkommen till kollektivet på Fritznersgate!

Pilla, Nina, Anna, Linnea och Jenny är på stan just nu. Dea jobbar 12-16, Tess sov hos Klas inatt och kommer nog hem snart, Jannica och Gabi jobbar. Det är bara jag och Cissi hemma.. jag ligger i osffan och dricker kaffe och hon städar i köket. Ikväll ska vi laga mat allihopa och sen ut och göra Oslo osäkert! Kommer bli så förbannat kul!

Jag och Tess var ju på maskerad igår. Folk hade varit riktigt fyndiga och klätt ut sig till allt från grottmänniska till transvestit och skidåkare. Jag var basketspelare och Tess var Tingeling! En kul kväll helt enkelt.

Nu ska jag röja upp i vårat rum och sen är det frukost...


RSS 2.0