Animerat

Utgång på CM igår med Linda och Lisa, förbannat långtråkigt! Dock alltid lika kul att träffa kompisar man aldrig ser annars.. kom på att jag faktiskt saknar er rätt mycket :) Jag och Lisa hängde utomhus halva kvällen medans Linda sprang omkring och minglade för fullt. Jag träffade på Linnea och vi snackade om att hälsa på Bella v.29, hoppas det blir av! Vid stängning körde Lisa oss tillbaka till Samuel och jag hämtade mina grejer och gick till bussen. Somnade direkt när jag kom hem och vaknade vid 14.00 idag.. jag tyckte dock jag förtjänade att sova så länge med tanke på att det är jobb resten av året som gäller för mig, ingen mer semester.. fy!

Nu ska jag leta upp alla animerade filmer jag äger och bädda ner mig i sängen igen. Ikväll ska jag hem till pappa och kolla på matchen. Imorgon ska jag packa, handla mat och sen bär det av tillbaka till Oslo!

Riesen vs Toffifee

Kan inte bestämma vilka som är godast..?

Idag är jag så fruktansvärt trött.. kan beror på att  jag fått vara vaken till 04.00 då en viss person ramlar in här och är full som en kastrull med fyllefrossa, och sen få gå upp 08.30 för att personen i fråga inte kan sova! Så nu, efter att jag städat, ätit frukost, kelat med hunden och pratat i telefon, så måste jag faktiskt sova ikapp mig lite innan kvällen! Jag ska ner till pappa runt 20 snåret, få present och hälsa på lite, sen ska jag in till Linda och Samuel på lite förkrök och sen blir det utgång!

Imorgon ska jag försöka få handlat lite mat som jag måste ha med tillbaka till Oslo! Och på måndag blir det först systemet och sen bussresa i 4 timmar. Måste erkänna att jag saknar faktiskt Oslo lite :)

Fredag

(Förbannade tjöt, jaja.. här kommer ett inlägg)

Midsommar.. vart ska jag börja? Jag orkar inte dra hela storyn.. men det var en fruktansvärt trevlig helg! Jag och Tess anlädde i Smögen efter många om och men, hade lite förparty på "busstationen" innan vi tog taxi hem till grabbarna grus som hyrt stuga nere vid havet, snuskigt fint! När vi kom fram så var det raka pucken ut på krogen i Kungshamn, rättare sagt till Baden! Och hej vad det dansades där.. vid 3 snåret tog vi taxi hem och där fortsatte trevligheterna in på morgonen.. det var allt från grabbtjaffs till nakenbad, (folk blev i slängda till höger och vänster, jag hade tatueringen att skylla på och satt säkert hela natten) men det slutade dock lika lyckligt som det började :) På fredags morgonen städade vi en snabbis innan vi far vi till Kungshamn och köpte all mat inför kvällen (som jag, Tess och Albin för övrigt lagade hela dagen). Det blev grillspett, sallad och smått och gott! Mitt i maten så händer det som inte får hände.. Fritz har låst in nycklarna i Armins bil som innehåller alla helgens nödvändigheter! Så det var bara för dom att sätta sig i en annan bil och köra 30 mil hem, hämta nycklarna och köra 30 mil tillbaka.. dom kom dock tillbaka exakt i tid till utgång! Bra jobbat killar! Utgången på självaste midsommarafton sög ju riktigt mycket till en början, det var folk exakt överallt när vi hoppa ur taxin, Klabba glömmer sitt legg och det är värsta kön in till Baden. Klabbba tar svarttaxi hem till stugan, hämtar legget och är tillbaka samtidigt som vi ska gå in, hur bra som helst! Väl inne så upptäcker vi att det kostar 200 spänn, rena rånet! Jag får punga ut till samtliga och upptäcker sedan nästa fasa.. allt folk!! Jag vantrivdes från första danssteg.. ville bara därifrån! Man kunde inte röra sig en cm, alla stog stilla och rörde på huvudet typ.. hemskt! Efter en och annan armbåge slår jag mig loss och kan komma in till en annan del där det är mkt lugnare, sätter mig vid baren och där blev jag sittande resten av kvällen ;) vid 3 åkte vid hem, somna på soffan och vaknar i helvetet.. det luktar piss och skit i hela badrummet inkl. bastun! Och visst.. någon har skitit i bastun.. bokstavligt.. jag vill inte prata om det, men det var nåt av det värsta jag vart med om! Både i syn- och luktväg.. fy fan! Vi städade lite (!) och sen åkte vi och tog en pizza i Smögen.. jag mådde fruktansvärt och gick och la mig i soffan igen så fort vi kom tillbaka, och där låg jag resten av kvällen/natten när dom andra gick ut. Men tyck inte synd om mig, jag hade jättemysigt.. det var jag, sovsäcken och en film om några hockeykillar! Vid 3 (ja alla kvällar avslutades på krogen vid 3) kom alla hem igen, goa och glada! Jag har nog aldrig älskat Tess så mycket som jag gjorde då, hon har aldrig vart så rolig och så go :) På söndagen så fick vi gå upp tidigt och städa HELA stugan, besiktningen var vid 14 och gick galant. Sen åkte vi hem, eller grabbarna körde mig, Tess, Frits och Daniel till Uddevalla där vi tog bussen till Götet. När vi kom hem blev jag skit sjuk och har legat in bed sen dess typ..

Idag har jag dock haft min första friska dag sen i söndags, och den spenderade jag på stan med Linda! Hon bjöd på thaimat och jag fick en tröja, hon är bäst! :)

Ikväll blir det till att hänga hemma.. kolla film och käka glass!

Tröjan jag fick

Nya tatueringen

Syster på stan

Imorgon

Det är ju för skamligt att uppdateringen här är så dålig.. jag har inget att säga till mitt försvar, får helt enkelt bara be om ursäkt till min enda trogna läsare..Helena Claesson! Jag ska försöka få ordning på detta så småningom.

Igår var jag ju inne och tatuerade mig, gjorde lagom ont och jag blev nöjd, precis som det ska vara! Efter det så gick jag och fikade med Tobbe, vi har alltid så mycket att prata om när vi ses och han är alltid lika rolig.. det är tur jag har dig!

Just det.. Hultsfred var ju över förväntningarna, det måste jag erkänna! Vi hade riktigt, riktigt roligt och jag kan lova att det blir en festivaltripp nästa år igen!

Jag och Tess drar till Smögen imorgon och firar midsommar med hennes kille o co, plus Jonte och några från Onsala.. förhoppningsvis träffar vi Tobbe och hans gäng också.. kan ju bli riktigt kul!

(Nu ska jag hänga upp lite tvätt och låtsas som om jag inte såg matchen eller vet om resultatet och vad konsekvensen av det innebär)

Imorgon fyller jag år och ingen har frågat vad jag önskar mig.. vad hände där?

"Faber est suae quisque fortunate"

Idag har det blivi en sväng in till stora staden för lite shopping! Köpte ett tält, en stol och lite "oömma kläder" att ha på Hultan.. känns som om jag fått med det mesta nu! Var även inne och snackade med folket på tatueringsplejset men dom är ju efterblivna! När jag ringde dit i fredags så sa dom att jag kunde få en tid imorgon tisdag kl 11 innan öppning, men bara om jag kom in på måndag och sa vad det var jag ville ha och vart.. så kommer man in idag, nej men då har dom helt plötsligt gett bort den tiden till nån annan, så jag får vänta tills nästa tisdag istället! Men det gör egentligen inte så mycket, den ska ju sitta där resten av livet sen så vad gör det med ytterligare en veckas väntetid liskom.. det var bara det att jag var så taggad för att göra den imorgon! Men men, den som väntar på nåt gott..

Ikväll blir det till att börja packa lite inför Hultan, för imorgon ska jag lapa sol hela förmiddagen och sen bär det av till först systemet och sen hem till Natta för lite pepp och sist men aaaabsolut inte minst är det fotboll som gäller! Vet inte riktigt vart vi ska se matchen än dock.. det talades om att vi skulle in till Avenyn och det där, men det kan bli tight om vi ska hinna vara hemma hos Natta också.. så det kanske blir till att dra ner till Mangel istället, vi får se vi får se!

Nu ska jag käka lite glass framför fotbollen, heja Frankrike!

Sol

På väg hem från stranden svängde jag och Black Betty (min cykel) förbi ICA och köpte sallad, avokado, gurka, grekisk youghurt och det bästa av allt, EM-bibeln! Den ska jag ha nära till hands hela vägen till the end! På tisdag blir det för övrigt till att kolla på matchen på Avenyn.. dom stänger tydligen av hela Avenyn och dukar långbord, ska bli riktigt trevligt!

När jag kom hem förut slängde jag ihop en laxsallad och la mig på altanen och mös, jag vill aldrig att dagen ska ta slut! Kände mig till och med så mysig att jag nu har tagit mig lite sån där "kaffetårta" och cider och ligger i solstolen på altanen! Solen tar ju typ mer nu än vad den gjorde på beachen.. har råkat bränna mig på knäna också, otrevligt.

Nu ska jag röja upp i köket, ta en dusch och sen slänga mig i soffan!

Stranden

Ligger på altanen och väntar på att Tess ska städa klart så vi kan kila till beachen.. vädret har ju lyckats hålla i sig hur bra som helst sen vi kom hem (peppar peppar ta i trä), hoppas verkligen det håller i sig nästa vecka också!

Nu blir det frukost, hallonsmoothie!

Student

Idag tog Linda studenten och jag har gjort en nostalgitrip! Fy bubblan vad jag längtar tillbaka till den dagen.. men men, imorgon komer hon vakna och längta tillbaka hon också, och då ska jag skratta!

Imorgon åker familjen på campingresa tills på söndag, och dom har lämnat mat och tårtor i ala former och varianer.. så Tess har lovat att komma hit och bo med mig.. fast det blir nog bara imorgon för på fredag kommer Kläb hem och då har hon inte tid med mig längre ;)

Nu ska jag dricka mitt te.. har ju för övrigt gått och skaffat lite hosta såhär på kvällarna, men lite te botar det mesta!

Tisdag

Kan ha vart den jobbigaste dagen på väldigt länge.. men känns ändå som att man kan andas ut nu! Imorgon är det Lindas student och då blir det nya tag.. Godnatt

Sunny day

Yes.. Har legat på beachen idag och bränt mig i pannan, det var riktigt härligt! Borde hjälpa till att duka in från middagen men jag orkar verkligen inte, gömmer mig på rummet en stund till.. shit vad varmt det är här inne.. borde kanske gå ut iaf.. äääsch

Cissi ringde precis, hon var på Arlanda och väntade på sitt flyg till Sundsvall där hon ska jobba i veckan.. hon hade hamnat mitt i landslaget och fått ögonkontakt med Ljungan! Ojojoj.. vi kom fram till att hon borde ta tillfället i akt och säga nånting, för den chansen lär ju aldrig dyka upp igen.. men hon hade hamnat i chock så det gick inget vidare!

Imorgon blir det nog att stanna hemma och sola i trädgården, ska ta med lillasyster in till stan och shoppa efter hon slutat skolan, det är ju skolavslutnign snart :)

Nu är det tydligen glass och grejer där ute, adjö