Lila

Jag vill ha en lägenhet, nu! Känner mig hyperstressad och nästan halvvägs till panikslagen. Har ju sökt till en KY-utbildning i Uppsala, "försäljning inom detaljhandeln" heter den och verkar förbanat kul! Precis avd jag vill syssla med, som hittat! Det är intervju och grejer för att komma in så jag bara väntar på att dom ska höra av sig nu! Pratade med en tant på skolan och hon sa att dom tog emot ansökningar hela december, det gjorde mig ännu mer stressad! För om jag får gå på intervju i januari så betyder det att när kursen börjar den 16 februari så har jag kanske inget boende, känns ju dumt att ta en lägenhet om jag inte kommer in.. eller ska jag flytta dit ändå och jobba och plugga nåt annat istället? Gud, hur gör man sånt här? Men det där lär väl ordna sig det också, dumt att vara negativ liksom.

Jag hade en dröm för ett tag sen.. jag drömde att jag hade en unge, en liten tjej som hette Norah. Hon hade blondt smålockigt hår och stora brungröna ögon! Jag och Tess disskuterade namn idag och hon ville ha en Wilma.. jag gillade Norah ett tag men när Tess sa att det rimmade på snora så såg jag framför mig hur hon kommer hem från skolan och frågar varför barnen i skolan kallar henne Nora snora! Nej du.. tänk när vi sitter där i parken med våra snorungar och snackat skit. Jag och Tess har alltid sagt att vi vill bo i stan även när vi fått barn.. jag har även alltid sagt att jag skulle ha barn när var 24 men det känns väl inte så aktuellt längre kanske, blir ju nästan rädd för mig själv att jag sagt sådär.. 24? det är ju som 2,5 år! Haha, jo men tjena! Nej, låt mig fylla 25 först.. sen kan vi kanske börja snacka kids!

Jokke vann julklappsdragningen idag, var samma sak som igår, en vattenkaraff! Imorgon är det nr 5, jag har redan varit framme och klämt på alla och nånting säger mig att det är en Planet Earth som ligger i morgondagens paket!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0