Benke

Nu är jag hemma igen efter typ, världens roligaste helg i Oslo city! Var verligen sjukt längesen som jag hade så kul, himla trevligt folk. På fredagen när jag kom upp vid 14.15 så hämtade Sibbe mig med bilen, så jag fick följa med hem til Kumlafolket. Tess och Fedja slutade inte förns 16 så dom ramlade in runt 16.30. Då gick jag och Tess och köpte middag (lasagne och sallad). Sen gick vi hem till hennes kille och hans kompisars lägenhet och umgicks lite. (det har jag ju redan skrivit om, skrev ju där i från i fredags, aja). Sen gick vi hem och sov. 

På lördags morgon gick Tess och vinkade av sin kille och resten vid bussen, dom skulle till Chamonix en vecka. Sen kom hon tillbaka vid 11 och då hade jag diskat och städat lite :) sen bar det av till stan, jag köpe en sjal och ett armband och Tess hittade en kofta och en klänning, wiee :) på väg hem från stan köpte vi lite middag.. det blev kyckling, pasta, sås, sallad och stekta champinjoner, fruktansvärt gott! Efter det så gjorde vi iordning oss till ljudet av Gyllene, Kent och någon punk/rock-blandskiva! När vi var klara begav vi oss bort till Kumlafolket och spelade pictionary (eller någon slags variant iaf) och käkade popcorn! Mitt och Tess lag vann med 10-6 efter att jag fått måla bl a Sällskapsresan, Ånga och Summa, gick galant ;) Efter våran vinst gick vi hem till Tess killes lägenhet, en av killarna skulle inte med till Chamonix så han hade förfesten! Det var vi, Kumlafolket och Kumlafolket 2 :) mycket trevligt! Vi tog oss med "gratistaxi" till Tiger Tiger vid halv 12, dansa som djur till 03.00, gick hem till Kumlafolket2 vid 03.30, käkade mos och köttbullar (bra jobbat Klasse), några sjöng Singstar, Tess somnade i en soffa men hittade senare sin plats uppe i det rummet där jag låg, klockan var runt 5 nu skulle jag tro. Vid halv 6 somnar alla efter usla skräckhistorier om pojkarna Pelle, Gurra och Benke (varan dagens rubrik) och massa flams! När vi sedan vaknar upp vid 9 så känner jag och Tess att vi gjort vårat, så vi packar ihop och börjar gå hemmåt. Det var sjukt otrevligt kallt! Vi köpte lite iste på våran promenad till tunnelbanan.

När vi kom hem så sov vi fram till 12.30, sen packade jag ihop mina grejer och så åkte vi till busstationen och jag åkte hem 15.45. Vilken trött människa jag var, trött och otrevlig.. ingen fick sitta bredvig mig, jag låtsades sova som en gris när folk gick på! Sen sov jag hela vägen hem och konstigt nog var vi framme i Gbg 19.10 istället för 19.45, en himla massa för tidigt. Men inte mig imot, Patrik kom och hämtade mig och sen åkte vi hem till mina myskläder.. Så nu sitter jag här och ska strax käka middag! Tack för en grym helg gumman, du är kung! Älskar dig :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0